22 sie 2010

Faszerowane bakłażany


Składniki:

2 większe bakłażany
50 dkg mięsa mielonego wieprzowego
1 mała papryka czerwona
2 jajka
1 łyżka kaszy manny
kilka listków bazylii i tymianku
granulowany czosnek
sól
pieprz cytrynowy mielony
pieprz ziołowy
papryka mielona chilli
oliwa z oliwek
150 ml bulionu

Bakłażany kroimy na plastry o grubości 6-7 cm.
Po środku takiego plastra wydrążamy kieszonkę / łezkę.
Nacieramy bakłażana przyprawami, posypujemy go granulowanym czosnkiem.
Do mięsa dodajemy jajka, kaszę mannę, paprykę pokrojoną drobniutko, zioła oraz przyprawy do smaku.
Nacięte bakłażany nadziewany mięsem.
Układamy ściśle w wąskiej keksówce.
Zalewamy odrobiną oliwy z oliwek oraz bulionem.
Pieczemy przez 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.


23 komentarze:

Kasia w kuchni pisze...

bakłażany są pycha!

Twoje wyglądają bardzo apetycznie :]

mniamusne.blox.pl pisze...

O, jakie fajne :)

elra pisze...

Do you know that eggplant is my favorite dish? I just made eggplant stuffed with tomato, I should try to make the one with meat like yours here. Looks very tempting.

Przypraw mnie pisze...

Raz w życiu jadłam bakłażany. Wtedy jakoś mi nie podeszły. Po latach chyba przyszedł czas ,aby sie z nimi przeprosić.
Pozdrawiam
Ania

Paula pisze...

ale super wyglądają! z takim nadzieniem na pewno są pyszne :)

viridianka pisze...

uwielbiam faszerowane warzywa, najbardziej z farszem warzywnym jednak xD

Amber pisze...

Bardzo lubię faszerowane bakłażany.Twoje prezentują się pysznie.Niedawno robiłam nadziewane jagnięciną.
Pozdrawiam!

Beata pisze...

Uwielbiam wszystko co z bakłażanem!
Pyszności:) Ale bakłażana faszerowanego jeszcze nie jadłam.
pozdrawiam

aga pisze...

smacznie sie prezentuja i na pewno smakuje wybornie:) pozdrawiam:)

Atria C. pisze...

Ja też się muszę wziąć za bakłażany, zwłaszcza że zaczęłam bakłażanową akcję:)

Pamiętam swojego pierwszego - nadziewanego ryżem i bez smaku. Mam nadzieję, żę teraz będzie lepiej:)

Mięso jadam z rzadka ale porządnie doprawione mielone z bakłażanem jest zachęcające.

Pozdrawiam!

Karmel-itka. pisze...

tu faszerują bakłażany, tam cukienie, buraki,pomidory lub dynie. wszyscy nadziani! ech, czy tylko ja się w to nie bawię.? buuu... xd
ale w każdym razie wyglądają baaaardzo kusząco. mniam!

asieja pisze...

wciąż nie mogę przekonac się do bakłażanów
ale gdyby je tak podmienic na cukinię..

Nivejka pisze...

I znowu przepysznie... Jak się otrząsnę to zrobię:)

Goja pisze...

Buu. aż wstyd się przyznać ale umknęła mi Twoja wizyta u mnie (dziękuję za pozostawienie śladu)... bakłażany. Już taka młoda nie jestem, a bakłażana w ustach jeszcze nie miałam.
Pozdrawiam:)

Nika pisze...

Strasznie fajny przepis...
jeszcze nigdy nie faszerowałam bakłażana, zawsze stawiałam na cukinie - jak widzę nie słusznie:)

anytsujx pisze...

Lubię takie dania ... pysznie !:)

majka pisze...

Mam pytanie natury praktycznej :) Czy te baklazany po spedzeniu 30 min. w piekarniku sa miekkie? Probowalam juz piec baklazany z niejednego przepisu i zawsze wychodzily mi jakies takie...suche i niedopieczone a co za tym idzie zupelnie niezjadliwe :) Zrazilam sie do nich potwornie i czekam az ktos mnie znow do nich przekona :)

Ivon pisze...

Maju one w trakcie pieczenia "pływają" w bulionie i to powoduje, że są miękkie - nie są suche.
Dzieciaki moje je uwielbiają. I dlatego dla nich często goszczą u nas w domu.

Kaś pisze...

to nadzienie jest z pewnością pyszne, ale mam uraz do bakłażanów
może kiedyś się przełamię ;)

lo pisze...

Uwielbiam bakłażany pod każdą postacią. Nie dodawałam jeszcze nigdy kaszy mannej. Muszę koniecznie spróbować.

Les rêves d'une boulangère (Brittany) pisze...

What an amazing and creative recipe! I've never seen anything like it. I can't speak your language, but I translated via the internet. Thanks for sharing :)

Ivon pisze...

Les rêves d'une boulangère thank you :DDDDD

Kuchareczka pisze...

uwielbiam baklazany!!