24 lut 2009

Muffinki śliwkowe


Muffinki te ujęły mnie tym, że są wilgotne i po prostu rozpływają się w ustach. A to jest to co lubię.... zresztą nie tylko ja, bo znikły szybciej z talerza aniżeli się piekły.
Składniki:

450gr mąki
2 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
115 gr brązowego cukru
2 jajka
250ml mleka
125g stopionego masła
1 łyżeczka esencji waniliowej lub aromatu (ja dodałam cukier waniliowy)
8 śliwek drobno pokrojonych ( w oryginale 150gr jagód)
cukier puder do posypania

Wymieszać suche składniki, jaja rozkłócić w mleku, roztopić i ostudzić masło. Do suchych składników wlać masę mleczną i masło , dodać śliwki, zamieszać. Napełniać wysmarowane masłem foremki do muffinek. Piec w 200 stopniach przez 25 minut. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

Przepis pochodzi z Le cordon bleu a odkryłam go dzięki Pysi z Cin Cin , która go tam umieściła.

Brak komentarzy: