11 paź 2009

Brukselka z boczkiem otulona ciastem drożdżowym



Składniki:

400 ml mleka
7 g suszonych drożdży
30 dkg mąki tortowej
3 dkg masła
1 kg brukselki
4 jajka
20 dkg boczku wędzonego
10 dkg sera żółtego
sól
pieprz

W 150 ml mleka leciutko podgrzanego rozpuszczamy drożdże ze szczyptą soli i szczyptą cukru.
Mieszamy z mąką, masłem, solą oraz 1 jajkiem.
Odstawiamy do wyrośnięcia.
Brukselkę gotujemy w osolonej wodzie - tak by była prawie miękka.
Jajka roztrzepujemy z żółtym serem i resztą mleka
Ciasto drożdżowe zagniatamy, rozwałkowujemy i wykładamy tortownicę… taką 24 cm.
Na cieście układamy brukselkę, drobno pokrojony boczek i zalewamy masą z mlekiem.
Pieczemy ok. 45 minut w 180*.
Serwujemy póki gorące :)

6 komentarzy:

majka pisze...

Lubie brukselke szczegolnie w zupie wielowarzywnej :) W takiej pieczonej wersji jeszcze nie jadlam. Szkoda, bo wyglada pysznie :))

majka pisze...

Masz racje, to cos znaczy :) Zdanie dzieci jest najwazniejsze, wiem cos o tym :))

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

Trafiłam do Ciebie po linkach od An-ny, bardzo podoba mi się ten przepis na brukselkę, więc od razu go komentuję :)

A teraz obejrzę resztę potraw Twego autorstwa, pozdrawiam!

Ivon pisze...

Cieszę się Aniu, że tu trafiłaś :)))))

Pozdrawiam Cię cieplutko :)))))

Komarka pisze...

Witaj Ivon! Ja się dopiero całkiem niedawno przekonałam do brukselki i bardzo chętnie wypróbuję Twój przepis na jej wersję drożdżowo-zapiekaną :)

Ivon pisze...

Cześć Komarko :)
Wypróbuj a nie pożałujesz !!!
Smacznego :)