25 kwi 2011

Mazurek z kaszą manną


Składniki:

Ciasto:
40 dkg mąki krupczatki
10 dkg cukru
25 dkg masła
4 żółtka
4 łyżki mleka
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy

Masa:
1 litr mleka
szklanka cukru
1 margaryna
1 szklanka kaszy manny
1 cukier waniliowy
2 łyżki kakao

Mąkę, proszek do pieczenia, cukry oraz masło siekamy w misce.
Dodajemy żółtka, mleko i energicznie zagniatamy.
Wyklejamy ciastem blaszkę, tworząc wyższy, ozdobny rant.
Spód obciążamy grochem i wkładamy do piekarnika by go upiec w 180 stopniach przez około 20 - 25 minut.
Cukier mieszamy z kakao.
Mleko gotujemy z cukrem, cukrem waniliowym, margaryną oraz kaszą manną.
Tak powstałą masę wylewamy na wcześniej upieczony spód.
Dekorujemy mazurka wedle upodobań.
Odstawiamy na 24 godziny w chłodne miejsce.

19 komentarzy:

margot pisze...

Ivon , jaski piękny ten twój mazurek
a przepis podobny do kaszaka co robię , tylko tam się herbatniki kładzie , na pewno jest pyszne bo kaszak jest:D

Niebieska Pistacja pisze...

fajnie wygląda!

http://niebieskapistacja.blox.pl/html

Karmel-itka pisze...

godny zanotowania ;]
mmm... pięknie wygląda!

mniamusne.blox.pl pisze...

O jakie ładne kwiatuszki ;)

Majana pisze...

Bardzo ładny! :))

Unknown pisze...

Smakowicie i pięknie:)

Amber pisze...

Ivon,mazurka z kaszą manną nie znałam.Jest do wypróbowania nie tylko z okazji Wielkanocy.
Pozdrowienia świąteczne!

Paula pisze...

lubię wypieki z kaszą manną, ale mazurek mnie zaskoczył :)

wiosenka27 pisze...

Lubię właśnie taki mazurkowy wygląd:)

majka pisze...

No, wreszcie jestes! Ladnie to tak znikac prawie na caly miesiac? :)) Swietny ten Twoj mazurek Ivon. I mnie, podobnie jak Margot, od drazu skojarzyl sie z kaszakiem, ktorego uwielbiam :))

Usciski.

aga pisze...

jak ladnie udekorowany, na pewno pycha:)

Aurora pisze...

Piękna kreacja! :)

Ivon pisze...

Margot tak masa jest identyczna jak na kaszaka. Uwielbiam ją :)

Ivon pisze...

Maju z netem ostatnio u mnie na bakier. Pogoda za oknem robi swoje i brak mi chęci na klikanie. Tak dłużyło mi się zimą, że teraz nie mogę się nacieszyć ciepłem. Także wybaczcie mi moje wagary :)

Dziękuję Wam za ciepłe słowa... za to, że tu zaglądacie i za to, że jesteście siłą napędową dla mnie.
Pozdrawiam !!!

Emocja pisze...

ja na niego mowie "grysikowy" moj ulubiony!:) pyyycha!

Sugar Plum Fairy pisze...

masa musi być pyszna. :)

Unknown pisze...

Piękny mazurek..pycha!:)

Emocja pisze...

hallo,czy tu sie gotuje?? wracaj:)

Ivon pisze...

Emocjo przywołałaś mnie do porządku. Wracam. I będę gotować :))))

Buziaki !!!!