12 lut 2012

Dorsz w panierce śmietanowej

Przepis ten mam od Pani Halinki - za co jestem jej wdzięczna. Ryba z tego przepisu jest smakowita, warta zrobienia. Jako ciekawostkę dodam, że ryba z marynaty śmietanowej w trakcie smażenia nie wydobywa charakterystycznego zapachu morskiej ryby. Nie będziemy musieli wietrzyć mieszkania, ha ;)

Składniki:

1 kg fileta dorsza

Śmietanowa marynata:
300 ml kwaśniej śmietany 18%
2 jajka
sól
pieprz czarny mielony
czosnek granulowany
papryka pikantna mielona

Panierka: 3 łyżki mąki pszennej 3 łyżki mąki ziemniaczanej 3 łyżki bułki tartej

Rybę kroimy na drobniejsze kawałki.
Do śmietany dodajemy jajka oraz przyprawy... doprawiamy śmietanę pikantniej / mieszamy.
W masie śmietanowej zanurzamy rybę i odstawiamy ją do lodówki na 16 godzin.
Składniki na panierkę mieszamy ze sobą.
Każdy kawałek ryby, który jest w marynacie śmietanowej, obtaczamy w panierce.
Smażymy na oliwie na rumiano z obu stron.


3 komentarze:

Moja Kawiarenka pisze...

Jestem za rybą :-)

Majana pisze...

W takiej panierce jeszcze nie jadłam. Smakowicie się zapowiada :)

piegusek1976 pisze...

uwielbiam wszelkie ryby :)