12 cze 2014

Boczek z szynkowara

Stałam się szczęśliwą posiadaczką szynkowara.
Robię w nim mielonki, szynki oraz takie oto boczki rolowane.
Wędlina w nim robiona jest po prostu pyszna.



Składniki:


1 kg boczku
pół łyżeczki soli peklowej
2 łyżki soli
2 ząbki czosnku
kilka listków laurowych
ziele angielskie
pieprz ziarnisty
pieprz kolorowy mielony

Boczek nacieramy solami, przyprawami oraz czosnkiem przeciśniętym przez praskę.
Wkładamy go do szynkowara i wkładamy do lodówki na 24 godziny.
Po tym czasie parzymy szynkowar w gotującej się wodzie przez dwie godziny.
Studzimy. Wyciągamy z szynkowara i gotowe.


4 komentarze:

Marzynia Mamcia pisze...

Ale dawno u Ciebie nie byłam!, a tu ciekawy wpis i od razu pytanie: JAKI TO SZYNKOWAR?
Pozdrowienia serdeczne - Marzynia

Ivon pisze...

Mamciu ja też dawno tu nie byłam hihiii ;)
A mój szynkowar to no name... jakiś zwykły. Jednak zamierzam kupić ten: http://www.tradismak.pl/pl/p/Zestaw-promocyjny-Duet/372
Wygodnieszy w wyjmowaniu się wydaje od mojego.

Pozdrówka :)

anytsujx pisze...

Wesołych i spokojnych Świąt, buziaki :*

Andrzej Ka pisze...

Moje smaki, czyli konkrety smakowe- polskie jadło, a nie jakieś ,,robale"- zawsze powtarzam, że: Z tzw. "robali" tylko toleruję węgorze ! :)