2 kwi 2010

Babka majonezowa

Jestem pod pozytywnym wrażeniem tej babki. Robi się ją prosto a smakuje wprost rewelacyjnie. Jest to babka z tych wilgotnych babek. Wprost rozpływa się w ustach. Nie no żałuję, że przez tyle czasu przepis ten omijałam szerokim łukiem.
Aniu dziękuję za oświecenie ;)

Składniki:

5 jajek
100 ml majonezu
1 szklanka cukru
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1/2 szklanki mąki tortowej
szczypta soli
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Jajka miksujemy z majonezem, aż będą gładką masą.
Dodajemy pozostałe składniki i dokładnie je wyrabiamy.
Foremkę natłuszczamy i posypujemy bułką tartą / szczególnie dokładnie ją obsypmy na samy dole, by bez kłopotu wyszła z foremki /
Pieczemy ok. godziny w piekarniku rozgrzanym do 170 stopni.
Studzimy ją i ozdabiamy wedle uznania.

5 komentarzy:

asieja pisze...

uwielbiam!
uwielbiam ten lukier co tak słodko oblepia babkowy wierzch..

Alivea pisze...

Apetycznie wygląda ta baba:D upiekłam właśnie drożdżową i sernik, jutro to będzie robota... WESOŁYCH ŚWIĄT Ivon, wszystkiego dobrego :)

Ivon pisze...

Ja też uwielbiam ten lukier. I tą babkę. Jest niesamowita :D

Dziękuję Wam :)
Wesołego Alleluja !!!

majana pisze...

Śliczna babka! Kiedyś robiłam majonezową, bardzo nam smakowała:)

Ivon pisze...

Ja stałam się jej fanką :)

Pozdrawiam Was cieplutko !!!